Tradedoubler

søndag 24. august 2014

DIY Betongmani

Lysestake fra Design and form
Betong er en av materialene jeg enda ikke har våget å gå igang med, men som jeg MÅ prøve meg på veldig snart.

Jeg elsker den ubehandlede og røffe finishen, som kombineres med metallisk lakk, glass og polerte steiner.
Det er noe med den betongens egenskaper som gjør andre materialer så elegante og skjøre.

På bloggen Design and form fant jeg disse utrolig fine lysestakene av brukte brusflasker.
Den helt til høyre føler jeg kanskje avslører litt for godt at det er brusflasker som er benyttet, men de to til venstre er helt fantastisk enkle og rene i linjene. Her finnes det jo tusenvis av muligheter.

Prikken over i'en er den spraylakkede delen nederst, som enten kan sprayes metallisk som på bildet - eller i fargetoner som passer akkurat din stil. Helt perfekt!
Lag deg ditt eget ildfat

Husk å presse rom for stearinlys med bunnen av en kopp
i toppen av lysestaken før støpemassen har tørket!

Når du begynner å bli en erfaren betongstøper er det ingenting som stopper deg fra å sette i gang med de større prosjektene, som dette ildfatet fra ManMadeDIY.

Eller hva med å la seg inspirere til noe enda litt mer avansert blant de mange kule prosjektene til Ben Uyeda på HomeMade Modern?
Jeg bare elsker de rene linjene på bøttestolen hans!




Rene linjer fra HomeMade Modern

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar