Tradedoubler

fredag 5. september 2014

DIY Sett lys på høstkvelden

Nyt høstkvelden med levende lys
Selv om det fremdeles er et snev av sommer i luften, minner løvet på trærne oss om at de lange lyse kveldene på terrassen eller i hagen er over for denne gang.
Det er likevel fullt mulig å invitere til selskap i friluft, og ingenting er vel mer stemningsskapende enn levende lys i en mørk årstid!

For noen år tilbake kom jeg over en nydelig lysekrone i et tre, og med ett meldte det seg et sterkt ønske om å ha en sånn i min egen hage.

Jeg hadde ingen gammel lysekrone liggende, men det hadde selvfølgelig Clas Ohlson!
Lysekronen de hadde på den tiden, var en svart smijernslysekrone med fem armer.

Med tang og baufil fjernet jeg prismer, det elektriske og stakene for pærene - og startet den omstendige spraylakkeringen.
Etter noen runder med maling, var det klart for å henge tilbake prismene og lime fast små glass for telys på de fem armene.

Jeg viklet til slutt en plasteføy rundt lampen, og voilà; min egen utendørs lysekrone!

Min hagelysekrone, før og etter

Lyskurv fra Sunset
Er ikke lysekrone helt din greie, finnes det mange fine lysanretninger for en hver smak.

På nettsiden Sunset har de dekorert en trådkurv og satt lysene i små glass.

Den kreative damen bak nettsiden Cookie+Curly inviterte til middag under en gren.
Her er det bare å spare på matglass og bruke ståltråd som oppheng.
Heng lyktene et stykke ned fra treverket, da du mest sannsynlig ikke har lyst til å få besøk av brannvesenet i løpet av kvelden :)

Andre idéer til DIY utendørs lyssetting tas gledelig imot i kommentarfeltet under!
Drivved og lykter fra Cookie+Curly

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar